20 purjehdusvinkkejä. Osa 2

Kun tarkastellaan, miten liikkua purjehdus suorituskykyä seuraavalle tasolle on aivan liian helppo ajatella ensin rahaa – ostaa uusia purjeita, pyydyksiä tai jopa uusi vene. Kuitenkin muutamia pieniä ja helppoja tekniikan parannuksia voi tuottaa hyviä tuloksia. Tässä on 10 ylintä purjehdusvinkkejä, joiden avulla voit parantaa suorituskykyasi.

11 Olkaa johdonmukaisia

Olkaa johdonmukaisia

On tärkeää tasapainottaa mahdollisten riskien mahdollisen riskin suuruus – periaate, joka lähes aina estää suuren riskin pienen voiton vastineeksi. Ihmiset, joiden tulokset ovat epäjohdonmukaisia, ovat usein niitä, jotka joko ottavat liikaa riskejä tai ottavat vääriä riskejä. Kun he saavat hyvää onnea, he ovat laivaston edessä, mutta liian usein riskit eivät maksa, ja ne ovat puolivälialuksia tai huonompia. Vaihtoehtoisesti, jos tulokset eivät ole johdonmukaisia, on hyvät mahdollisuudet, että sinä purjehdat nopeasti, mutta hylätään pieni määrä tärkeitä virheitä. Näiden tunnistaminen voi olla hyvin paljastava ja auttaa sinua kuljettamaan pitkään laivastosta.

12 Kilpailun jälkeinen analyysi

Tee tapana analysoida kriittisesti suorituskykyäsi jokaisessa kilpailussa – kun teet hyvin, on tärkeää tietää syyt, jotta voit toistaa menestystä samojen ehtojen kanssa tulevaisuudessa. Samoin oppiminen virheistänne estää sinua toistamaan ne. Tämä prosessi auttaa myös parantamaan ryhmän viestintää. Tämä voi myös olla hyvä tilaisuus välittää ajotapahtumia, jotka ovat saattaneet tulla kilpa-ajalla, pois voimasta tai kilpailukurssista. Tämä tarkoittaa säännöllisesti, että kaikki miehistö tietävät, että heillä on mahdollisuus tuoda esiin mahdolliset epäkohdat myöhemmin, ei keskellä merkkiä, joka pyöristää muita elintärkeitä hetkiä.

13 Ankka tai taputus?

Ankka tai taputus

Kun lyödäsi satamapistettä, sinun on tiedettävä etukäteen, pitäydytkökö kiinni tai ankkuroitavaksi tavallisen laiturin veneen kanssa. Jos et tee sitä jo, se voi vaatia tietävää vaivaa kouluttaa oikeita ajatteluprosesseja, käytännössä retorisesti kysyä: ”Mitä tekisin, jos tapasimme juuri oikeanpuoleisen taistelijan?” Ennen pitkää se on vaistomaista ja tuo sinut paljon tiukempi valvonta reitistäsi ylös. Samoin, jos olet oikealla puolella ja haluat jatkaa kyseisellä tapolla, älä anna satamalaiturin venettä, joka on törmäyskurssilla liikkumattomana. Aalto heitä läpi sen sijaan ja ankkuroi niiden peräpeili tarvittaessa.

14 Lajittele vene!

Vaikka on olemassa monia pieniä tapoja, joilla voidaan saavuttaa hieman ylimääräistä suorituskykyä suhteellisen pienellä vaivalla, monet hyödyt menetetään, jos vene ei riitä naarmuuntumaan. Siellä on myös tärkeä psykologinen näkökohta – on helppo syyttää alikuntoinen vene pettymys suorituskykyä, kun todellinen vika on miehistö. Onko kaikki toimi täsmälleen sen tavoin? Ovatko kalvot hyötyneet siitä, että ne ovat tasalaatuisia? Jos venettä pidetään alhaalla, pohja on täysin puhdas? Onko telakka kunnolla asetettu? Voitko säätää jarrutusjännitystä eri tuulien suhteen? Kuinka hyviä ovat purjeet? Se auttaa myös psykologisesti venettä, joka näyttää fiksuilta, joten ehkä nyt on aika saada kiillotus ulos tai jopa suunnitella rikkaus tai vinyylikääre runkoon.

15 Huolehdi itsestäsi

Huolehdi itsestäsi

Oikeat vaatteet, jotka pitävät sinut lämpimänä, mukavana ja kuivana kaikkiin ehdoihin, jotka ovat saattaneet kokea kilpailun aikana, on elintärkeää, jos teet parhaiten sekä fyysisesti että henkisesti. Se on väärä taloutta yrittää tehdä, jos on aukko purjehdus vaatekaappi – et ole yhtä nopea, et nauttia purjehduksesta niin paljon, ja pakki sinulla on kuluu nopeammin.

16 Ravitsemus

Tämä on myös elintärkeää, ja se on yhtä tärkeä 40 minuutin ajoturvallisuuden kannalta kuin 605 mailin Rolex Fastnet Race. Yksinkertaisesti ilman oikeaa energiamuotoa – joka usein tarkoittaa monimutkaisia ​​hiilihydraatteja – et pysty tekemään parhaimmillasi: voimakkaan keskittymiskeston ja suhteellisen toimettomuuden jälkeen voimakkain purjehtija tuntee väsyneensä ja tekee huonot päätökset. Jos työskentelet kovasti, älkää aliarvioi kuinka vaikeaa se pysyy hydratoituna kunnolla. Tapahtumassa, joka jatkuu yli yhden päivän ajan, sinun on pyrittävä mahdollisuuksien mukaan syömään kunnollinen hiilihydraattiosuus 30 minuutin kuluessa aktiviteetin pudotuksesta (esim. Rotuviimeistely tai vaellus).

17 Pysy keskittyneenä

Pysy keskittyneenä

Tämä saattaa kuulostaa itsestään selvältä, mutta kukaan ei voi antaa 100 prosentin keskittymistä koko ajan – ja jopa vain lyhyt kulunut kriittiseen aikaan voi maksaa useita paikkoja. Varmista myös, että ravitsemus on hyvä, varmista, ettei keskustelusi harhaudu pois kilpailusta ja että jokainen on virittynyt tärkeisiin askeleisiin. Tämä on erityisen tärkeää rodun jälkimmäisillä osilla – monet miehistöt liputtavat, joten ne, jotka pysyvät keskittyneinä työhön, voivat saada hyviä tuloksia suhteessa muihin veneisiin.

18 Kehitä tietosi

Sinun ymmärrys sääntöistä, taktiikoista ja purjeen leikkauksesta tulee olla inkrementaalinen ja jatkuva, mutta me kaikki jumittuu aika ajoin reitille. Jos tämä on sinun, jos sinulla ei ole runsaasti vapaa-aikaa pelata, valitse muutamia tiettyjä aiheita, joista pääset alkuun.

19 Tee jotain erilaista

Tee jotain erilaista

On hämmästyttävää, kuinka paljon oppia voi purjehtia eri ihmisillä, eri veneillä tai muualla. Jos olet käynyt samassa luokassa saman miehistön kanssa pitkään, anna jotain muuta yrittää viikonloppuna tai kahtena – olet melkein varmasti palannut säännölliseen veneeseesi arvokkailla uusilla taidoilla ja tietämyksillä – katso haastatteluamme monen luokan mestari, Ben McGrane nähdä luokkien vaihdon hyödyt.

20 Älä pelaa syyttävää peliä

Purjehdus, kuten tenniskenttä ja monet muut urheilulajit, voivat olla yhtä paljon mielenterveyden valmistelusta kuin fyysisistä ja monista voitoista tai kunnolliset takaisinperinnät on syytetty. Tämä voi olla monessa muodossa, uskomasta, että veneesi on hidas johtuen jollakin määrittelemättömällä viallisella viidellä muiden joukkueen jäsenten kanssa virheestä, joka maksoi sinut maahan, suoraan vihaan merimiestä, joka hakkaa sinut pois aloituslinjasta olet laivaston takana. Aggressiota voidaan käyttää hyväkseen, tietenkin, mutta viha harvoin auttaa ketään. Kilpailun lopettamisen aika, poissa hetken lämmöstä puhuessani miehistölle virheistä tai rauhanomaisesta keskustelusta tilanteesta kilpailijan kanssa on aina parempi vaihtoehto kuin jatkaa väittelyä vedessä ja keskittyä pois rodustasi.