Australian veneen tragedian oppitunnit

Lyhyesti vuoden 2009 Rolex Sydney Hobart Yacht Race -kilpailun alkuun, kapteeni ja miehistö kyytiin supermaxi YuuZoo kääritty keltainen sähköasentaja nauha niiden huono sää-takit ylempi hiha.

Elé oli kunnianosoitus Andrew Shortin ja Sally Gordonin kuolemista, jotka hukkuivat Flinders Isletistä kaksi kuukautta aikaisemmin, kun heidän kilparaveneet, Pricewaterhouse Coopers, tunnettu Down Under kuten Shockwave5, samentuivat saaren kalliorantaan.

Australian Cruising Yacht Club järjestää sisäisen kyselyn, jossa eläkkeelle jäänyt amiraali Chris Oxenbould toimi valiokunnan puheenjohtajana. Kahdeksantoista ihmistä oli veneessä, kun vene hajosi Tasas-merellä kello 2.35, melko hyväntahtoisen lokakuun sääolosuhteissa. Lyhyt poika Nicholas, joka heitettiin veteen, pelastettiin yhdessä 15 muun kanssa, joista suurin osa kiipesi kalliolle.

Flinders Islet Yacht Race -kyselyn sisältämät tulokset, jotka julkaistiin aiemmin tänä vuonna, korostivat useita virheitä, jotka näyttävät vaikuttaneet tragediaan. Heistä oli raskaita riippuvuuksia karttaplottereista ja epätarkkoista GPS-lukemista, kun he eivät suunnitelleet asianmukaisesti kulkua tai ylläpitäneet riittävää etäisyyttä saarelta. henkilökohtaisen kelluntalaitteen, joka on varustettu yhdistetyllä valjaalla tai henkilökohtaisella paikannusmerkinpiirillä (PLB), laiminlyönti, varsinkin jos kannella on yöllä, koska jälkimmäinen laite voi merkitä ylitsepääsemäisen miehistön jäsenen aseman; säilyttämällä pelastuslautat pehmeillä pusseilla maston alapuolella, missä niitä ei voitu päästä ja käynnistettiin vaaditulla 15 sekunnilla; siirtämällä pelastusviestintää VHF-kanavalle 22 sen sijaan, että pysyisivät kanavalla 16 virallisen hätätaajuuden; ei rekisteröitä kaikkia PLB: iä Australian meriturvallisuusviranomaiselle; ja akkuvirtaisten LED-valojen hätätilan puuttuminen, joka olisi osoittautunut hyödylliseksi mustan alla olevista paloista, kun päävirta pääsi ulos.

Raportti tarjoaa monia suosituksia, muun muassa kuinka järjestää kilpa-vene

Raportti tarjoaa monia suosituksia

Esimerkiksi tutkijat oppivat, että Pricewaterhouse Coopers -organisaatio oli rennossa ja heijastuivat miten Lyhyt piti purjehtia. Kun he sanoivat, ”Hän oli kapteeni, navigaattori, taktikko ja päähenkilönä.” ”Laivalla oli paljon kokeneita merimiehiä ja jotkut olivat purjehtineet Andrew’in kanssa 25 vuotta. Näin Andrew purjehti ja he olivat tottuneet siihen .”

Muut veneet, jotka lokakuussa 2009 yön yli kilpailu Sydney ja Wollongong hyväksyi entistä regimented lähestymistapa. Crewmembersille annettiin erityistehtäviä. Siellä oli nimetty kapteeni. Erillistä navigaattoria nimettiin ja ruorimiehiä pyöritettiin 90 minuutin välein.

Lyhyt oli työskennellyt koko päivän ja oli ruorissa seitsemän tunnin ajan, kun maadoitus tapahtui, mikä viittasi väsymykseen oli tekijä. Raportti, joka perustui pitkälti Pricewaterhouse Coopersin miehistöhaastatteluihin, määritteli myös, että ”aluslauttojen säilyttäminen ei näytä täyttävän erityisiä YA: n erityissääntöjä. Todennäköisesti kaikki kannella olevat miehistön jäsenet eivät olleet tarpeen mukaan PLB: ää.”

Raportin osio: ”Vene pysähtyi kuolemaan kuin auto-onnettomuus, ihmiset heitettiin kannelle ja varusteita heitettiin alilapsilla, Matt Pearce kiinnitettiin porttiin ja päätyi metsän lähelle. pystyyn suuntaan luoteeseen, ja kaikki miehistö oli laivalla. Keula päätyi noin 10 metrin päähän näkyvistä kivistä. ”

Peter Geddes yritti lähettää Maydayn radion, mutta kaikki valta menetti. Pehmopakettien pelastuslautat olivat vapaat, mutta eivät päässeet kaikkiin roskia ja purjeita vastaan ​​eikä niitä voitu siirtää kannelle. Pricewaterhouse Coopersin miehistö kuvasi sotkutyön ”kuoleman ansaaksi”, lisää: ”se oli tulviva, liikunta oli väkivaltaista, siellä oli raskas purjeita purjeisiin, pelastuslauttoja ja muita pyydyksiä, jotka saattaisivat tappaa sinut ja ansaan sinut. Se oli myös pimeä musta. ”

Miehistö onnistui tarttumaan muutamia soihdut alas kannelta ja ampumaan heidät. He eivät kyenneet tarttumaan epirb tai kannettava VHF radio, joka olisi tullut kätevä aikana helikopterin pelastus.

Kilpailun turvallisuussäännöissä suositetaan naulakepussin käyttöä, joka sisältää kuivaan selviytymispaikkaan, ensiapupakkaukseen, tutkatransponderiin, vedenpitävään kämmentietokoneeseen ja muihin turvalaitteisiin. Valitettavasti tämä vaatii suuren, raskaan pussin, joka on säilytettävä alla.

Pricewaterhouse Coopersin miehistö ehdottaa tarvetta pienempään pussiin, joka on helposti avattavissa ohjaamosta ja joka sisältää vain paljaat perustiedot.

Raportti tarjoaa monia suosituksia

Se oli noin 2:35 a.m kun vene iski pohjaan. Vaikka arkit oli kaatunut purkamisen purkautumiseen ja estänyt venettä ajamasta kalliolta, teline oli ylikuormitettu ja pian masto rikkoi ja putosi sataman puolelle. Aallot pudistivat venettä, miekkailemalla. Gordon, Short ja hänen poikansa suistutettiin yli laidan poistaen aallot. Andrew Shortillä ei ollut PFD: tä tai turvavaljaita. ”Häntä kuultiin avustamaan, mutta apua ei ollut mahdollista”, Pricewaterhouse Coopersin miehistö kertoi tutkijoille.

Kokonaisaika alkuperäisestä maadoituksesta kaikkiin jahtiin ja kallioseinille oli vain noin neljä tai viisi minuuttia. Kuten todistajat todistivat, ”Paljon tapahtui hyvin nopeasti.”

Neljä erillistä helikopterilentoa vaadittiin nostamaan saarelta tulevat 15 henkeä turvallisuuteen. Osana tutkimusta neljän edustajan edustajat, Yendys, Ragamuffin, Quest ja Living Doll kertoivat osallistumisestaan ​​etsintä- ja pelastusoperaatioon. ”Kaikki nämä veneet olivat hyvin valmistautuneita kovaan kilpajuoksuun, sillä aluksella oli joitakin Australian kokeneimmista ja menestyksekkäimmistä merenkulkijoista. Huomattakoon, että kaikki miehistöt olivat pukeutuneet yhdistettyyn turvavaljaaseen ja PFD: ään, ja heidät asetettiin ennen kilpailun alkua Yendys ilmoitti tämän vakiokäytäntönä yön purjehduksesta ”, raportin mukaan.

Australian purjehdusvirkamiehet myöntävät, että YK: n päällikkö yöllä on edelleen kiistanalainen kysymys, eikä tarvittavan sääntelyn tasosta ole päästy sopimukseen. Kuten he sanoivat, ”Pitäisikö päätös päättää kapteenille ja, jos se tehdään pakolliseksi, miten sitä voidaan valvoa?”

Pricewaterhouse Coopers -tapahtuman oppitunnit ”yleensä kannattavat PFD: n kulutusta suuremmilla riskeillä. Nicholas Short oli onnellinen, että hänellä oli PFD ja hän kykeni täyttämään sen, kun se oli tyhjästä, mikä todennäköisesti vaikutti turvalliseen talteenottoon Andrew Short ei ollut päällä PFD: tä ja hänen tuloksensa saattavat olla erilaiset, jos hänellä oli yllään yksi, mutta se ei ole varmaa ”, raportti päättyi.

Gordon pukeutui PFD: hen ja turvavaljaaseen ja kiinnitettiin veneeseen, mutta hänet löydettiin ilman tätä laitetta. ”Oletus on, että Sally on vedetty ulos valjastuksestaan ​​aallon voimalla ja leijunut pois veneestä, mutta sitä ei voida osoittaa”, selitti selvitys. ”Sallyn vaikeus on saattanut olla parempi, jos hän pystyi vapauttamaan lankaverkon valssistaan, nukkumaan vapaasti ja täyttämään PFD: nsä, mutta taas tämä on vain spekulaatiota.”

Mietinnössä viitataan ”lukemattomia tarinoita miehistön houkuttelemisesta nopeasti, heidän lohkojensa avulla”. Siinä myös mainitaan tilanteet, joissa liitos on huomattavan raskaana ja sitä ei voida vapauttaa, vaikka se olisi paras vaihtoehto miehistön jäsenelle säästämään omaa elämäänsä, etenkin veneellä.

Raportissa kehotetaan, että tethers varustetaan leikkauslaitteella, kuten Spinlock S Cutter. Toinen havainto: ”PFD-muotoilun kehitys viime vuosina on tuottanut kevyt ja mukava laite, joka on huomaamaton ja ei rajoita veneen työskentelyä. PFD-suunnittelun kehitystä on myös vastannut samanlainen kehitystoiminta kilparadioissa, jotka matkustavat nopeammin, ovat avoimempia kansirakenteessaan ja vaativat miehistöä istumaan veneen puolella. Vähemmän suojelua miehistölle, mahdollisesti suurempaa todennäköisyyttä pestä puolelta ja mahdollisesti pitempi aika lajitella nopeasti käynnissä olevan jahdin ja palata takaisin veteen. ”

Chris Bull, Yhdistyneen kuningaskunnan Royal Ocean Racing Clubin komentaja, määritteli säännön, jonka mukaan valjaat ja pelastusliivit on käytettävä auringonlaskun ja auringonnousun välillä, kun yksin kannella, kun reefed, kun todellinen tuulen nopeus ylittää 25 solmua , ja kun näkyvyys on alle yksi meripeninkulma.

Kuten PLB: n käytöstä, raportissa ei määritetty kaikkia miehistöä kannella

Pricewaterhouse Coopers käytti PLB: tä. Lisäksi kaikki PLB: t eivät olleet rekisteröityneet, mikä tarkoittaa, että niillä oli rajoitettu arvo.

Air ambulance pelastus helikopterin lentäjät myöhemmin kommentoinut vaikeus havaita PFD valot 500 jalkaa ja ehdotti jokaisen purjeveneen miehistön jäsen kuljettaa henkilökohtaisen strobe.